סוגי עמדות הטעינה לרכב חשמלי

כיום ככל שאנו רואים עליה תלולה במספר הרכבים החשמליים אשר נמכרים בישראל , גידול של מאות אחוזים כל שנה, כך אנו רואים גידול בפריסת עמדות הטעינה בארץ. 

מעריכים שבשנת 2021 מספר המסירות של רכבים חשמליים יהיה פי 3 מאשר מאשר ב 2020. 

מכיוון שכבר היום אף אחד לא יכול להתכחש שהעתיד (יש שיאמרו ההווה) הוא ברכבים חשמליים ולכן במדינות מכל העולם ובישראל משקיעים רבות בהצבת תחנות לטעינה חשמלית בכבישים מרכזים , מרכזי קניות ועוד. 

כל אדם אשר רוכש או בבעלותו רכב חשמלי זקוק לעמדת טעינה ממש כפי שהוא זקוק למטען של טלפון .

מטען לרכב חשמלי הוא מטען מיוחד ובטיחותי שדואג לשמור על הסוללה ברכב ועל בטחון המשתמש. 

סוגי עמדות הטעינה

כאשר אנו מתקינים עמדת טעינה בבית אנו מקבלים מרוב היצרנים כבל להטענה שמותאם ספציפית לרכב. 

בנוסף רוב היבואנים מציעים בעת הרכישה אפשרות לרכישת עמדת טעינה , על העלות הזאת יש להזמין חשמלאי מוסמך אשר יתקין את המערכת. 

עמדות הטעינה יכולות להיות שונות מחברה לחברה אך רוב הרכבים יכולים להשתמש באותן עמדות טעינה מחברות שונות אך כפוף לכך שהם יהיו בעלות אותו סוג חיבורים (type 1 או type 2) לחלופין יגיעו ללא כבל מובנה וכך נוכל להשתמש בכבל הייעודי לרכב שלנו (לרוב בעמדות ציבוריות ,עמדות טעינה ביתיות תומכות רק באחד מהסוגים).  

משך טעינת רכב חשמלי משתנה על פי סוג העמדה ומהירות הטעינה שהיא מסוגלת לספק. 

לרוב בבית פרטיים או משותפים אין צורך העמדות מהירות מכיוון שהטעינה תתבצע בלילה .  

טעינה משקע חשמלי 

חלק מהרכבים היום מגיעים עם אפשרות לטעינת הרכב גם משקע חשמלי רגיל. 

חשוב להדגיש על פי הנחיות רשות החשמל אין לטעון רכב משקע ביתי רגיל מעל לשעתיים ברצף !!!!!! 

כמו כן יש להגביל את הזרם לעד 10 אמפר על ידי מטען נייד מיוחד שלרוב יש לרכוש (טעינה משקע ביתי תיתן הספק של כ 2.3 קוט"ש בלבד ), רכב עם סוללה קטנה בגודל של 40-50 קוט"ש ממצב ריק יכול לערוך מעל 24 שעות (לפני שהגבלנו את הטעינה רק לשעתיים)  כך שטעינה בצורה הזאת לא מומלצת למעט במקרי חירום בהם אין עמדת טעינה באזור. 

עמדת טעינה רגילה AC

עמדת טעינה ביתית או ציבורית. זאת עמדה קבועה אשר מתקינים בבית פרטי , משותף , משרדים ומבנים ציבוריים נעה לרוב בין 7kw עד 22kw (עמדות ציבוריות לרוב הם 22kw) .

זאת העמדה הנפוצה ביותר ולרוב אין צורך בעמדה אחרת למעט במקרים נדירים מכיוון שההטענה מתבצעת בזמן שאתם נמצאים בבית , במשרד או במרכז קניות. 

מהירות הטעינה תלויה בחוזק המטען ובגודל הסוללה.

עמדת טעינה מהירה DC

עמדת טעינה מהירה היא עמדה שיכולה להטעין את הרכב בהספק חשמלי של 50kw או יותר. 

עמדות אלו נמצא לרוב בכבישים מהירים ובאזורים ציבוריים מרכזיים למרות שכל העת מוקמים עוד ועוד תחנות טעינה מהירות. 

זמן הטעינה כאן על פי רוב מדובר על 80% מהסוללה בכחצי שעה אך זה תלוי בגודל הסוללה.  

עמדת טעינה אולטרה

דומה מאד לעמדת טעינה מהירה אך מדובר כאן בהספק של מעל 150kw ואף יכולות להגיע ל 350kw ויותר. 

 

חשוב מאוד לציין שהספק הטעינה בפועל תלוי לא רק בעמדה אלא אלא גם ברכב . 

לא בכל הרכבים שיובאו לארץ תומכים בטעינה מהירה (לרוב דגמים ישנים) רוב הרכבים החדשים תומכים בטעינה מהירה אך גם יכולים להיות מוגבלים בעוצמה .   

 

 

דברו איתנו